Gyümölcs, zöldség, gomba A rostban gazdag gyümölcs, zöldség, gomba fogyasztásával tehetünk az egészségesebb életért, a jobb közérzetért! A Vitamincsoport a legkedvezőbb áron ad lehetőséget a zöldség és gyümölcs folyamatos beszerzésére!

zöldség, gyümölcs fogyasztás

Zöldség és gyümölcs: hogyan és miként érdemes fogyasztani?!

A gyümölcsökben jóval több - egészen pontosan ötször annyi - található azokból az anyagokból, amelyek egészségünkre pozitívan hatnak, mint azt korábban évekig feltételezték, és a legjobb hatást kiváltók közvetlenül a héj alatt találhatók.

Mint az köztudott, a friss gyümölcs telis-tele van különböző vitaminokkal, amelyek hathatós védettséget nyújthatnak a betegségek ellen. Ám emellett számos olyan anyag is megtalálható bennük – így például a polifenol is –, amelyek szintén erős pozitív hatással bírnak egészségünkre.

Ezek az úgynevezett növényi másodlagos anyagok, csökkenthetik a gyulladásos betegség kialakulásának kockázatát, jó irányba befolyásolják vérnyomásunkat, s még a daganatos megbetegedések rizikóját is csökkentik.

Zöldség és gyümölcs fogyasztás, vitaminban gazdagabb étrend az egészségért

A hosszú és egészséges élet érdekében elengedhetetlen, hogy gyümölcsökkel és zöldségekkel teli kiegyensúlyozott étrendünk legyen. Úgy tűnik azonban, hogy nem mindenki „képes” ennek betartására, legtöbbünk ugyanis az ún. „junk food-ot”, azaz a rossz minőségű, egészségtelen, kedvezőtlen összetételű ételeket részesíti előnyben.

Na de mennyi az annyi? Egyénenként változik a zöldség- és gyümölcsszükséglet, de egy adag körül-belül 200–300 gramm körül mozog, amit naponta javasolt elfogyasztani. Hirtelen nagy mennyiségnek tűnhet, de ez egy paradicsom és egy paprika vagy 12–15 evőkanál zöldborsó vagy kukorica tömegével egyenlő. E mennyiségű kukorica vagy zöldborsó elfogyasztása fedezi a napi rostszükséglet 85%-át.

Zöldség és gyümölcs: a méregtelenítéshez, az elhízás ellen, a jobb közérzetért, az egészség megóvásáért, a reformokhoz. A legtöbb zöldség zamatos és finom, így fogyasztása örömből is előnyös lehet.

Fontos: csak ellenőrzött termelőtől - kereskedőtől vásároljunk zöldséget és gyümölcsöt! Kerüljük a feltűnően olcsó vagy rossz állagú élelmiszereket! A nagyon akciós sok esetben problémás lehet!

A vitamincsoport segít jó termelőtől egészséges és finom alapanyagokhoz jutni, kikerülve a nagykereskedelmi és kiskereskedelmi árréseket!